13 Nisan 2016 Çarşamba

5.SINIFLAR İÇİN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI



5.Sınıflarda anlatmakta zevk aldığım aynı zamanda üzerimde öğretmenliğin dışında daha farklı bir sorumluluk yükleyen kazanımlardan biri Sivil Toplum Kuruluşları konusudur. 








Sivil Toplum kuruluşları ansiklopedik ya da bilimsel tanımı vermektense 5.Sınıf öğrencilerinin seviyelerine uygun bir şekilde yapmanın daha doğru olduğunu düşünüyorum. Sivil Toplum Kuruluşları kısaca "STK" : İnsanlara çeşitli alanlarda yardım eden(eğitim,sağlık,dayanışma,çevre,ilk yardım ve arama kurtarma) bir menfaat beklemeden yapılan, gönüllülük esasıyla çalışan gelirlerini bağışlar ve üyelerin aidatlarıyla karşılanan kuruluşlardır. Sivil Toplum Kuruluşları sendika,vakıf,oda ve dernek adı altında faaliyet göstermektedirler.






Eğitim Alanında Faaliyet Gösteren Sivil Toplum Kuruluşları








Sağlık Alanında Faaliyet Gösteren Sivil Toplum Kuruluşları










ÇEVRE ALANINDA FAALİYET GÖSTEREN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI








   DAYANIŞMA ALANINDA FAALİYET GÖSTEREN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI





ARAMA  VE KURTARMA ALANINDA FAALİYET GÖSTEREN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI



ÖNEMLİ: Özellikle Eğitim alanın faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşları "BABA BENİ OKULA GÖNDER" , "HAYDİ KIZLAR OKULA" kampanyalarına destek olmuştur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder